Rożki z grzybami, ziemniakami i serem

Chociaż mieszkając w mieście o spontanicznym grzybobraniu mogę tylko pomarzyć, jesieni bez grzybów nie potrafię sobie wyobrazić. Pojawi się tu więc jeszcze parę grzybowych przepisów. Oraz kilka azjatyckich, bo zdaje się, że zaniedbałam trochę tę stronę bloga. Może nawet uda mi się połączyć jedno z drugim?

Ale zacznę od czegoś protego a dobrego. Od rożków z ciasta francuskiego z nadzieniem z grzybów, ziemniaków i sera. Do zrobienia nadzienia wykorzytałam końcówki kilku produktów - samotnego ziemniaka i resztki grzybów, które urozmaiciłam kawałkiem aromatycznego sera. Oj, bardzo aromatyczny był ten mój ser, ale możecie użyć dowolnego, który się łatwo topi.

A rożki są oczywiście najlepsze  prosto z piekarnika.



Rożki z grzybami, ziemniakami i serem
12-14 sztuk

  •  opakowanie ciasta francuskiego
  • 1 łyżka oleju
  • 1/2 średniej cebuli, pokrojonej w kostkę
  • 100 g świeżych grzybów, mieszanych, pokrojonych w kostkę
  • 1 nieduży ziemniak, obrany, pokrojony w kostkę i obgotowany
  • sól i pieprz, do smaku
  • 1 łyżka natki pietruszki, posiekanej
  • 1 jajko, rozmącone, do smarowania (lub samo żółtko albo białko)
  • ok. 30 g miękkiego sera (np. brie, camembert, ja użyłam Crémier de Chaumes)


Rozmroź ciasto francuskie.

Na patelni rozgrzej olej i zeszkli na nim cebulę. Dodaj grzyby, smaż 2-3 minuty, następnie wymieszaj z pokrojonym w kostkę, podgotowanym ziemniakiem i smaż dalej, aż zmięknie i lekko się przyrumieni. Dopraw solą i pieprzem, wymieszaj z natką pietruszki i odstaw, żeby przestygło.

Ciasto francuskie rozwałkuj i pokrój na kwadraty o boku około 10 cm. Posmaruj ich brzegi rozmąconym jajkiem (białkiem/żółtkiem), na środek każdego nałóż po łyżce nadzienia i kawałeczku sera. Złóz w trójkąty i zlepiaj dokładnie brzegi. Układaj rożki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Gdy wszystkie będą gotowe, wstaw je na 20-30 minut do lodówki.

Nastaw piekarnik na 200˚C.

Schłodzone rożki posmaruj resztą rozmąconego jajka i wstaw do nagrzanego piekarnika. Piecz do zezłocenia, około 20 minut.

Brak komentarzy:

Copyright © 2014 z magazynu , Blogger